1. Informacje wstępne
- Biuro Rozliczeń Podatkowych „LEGIS” s.c. K. Kozicka, M. Kozicka, Z. Kozicki, dalej „Biuro”, prowadzi działalność gospodarczą w stałym miejscu wykonywania działalności gospodarczej mieszczącym się w Krakowie (31-035) przy ul. Starowiślnej 78, wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), NIP: 6762009445, REGON: 357109878.
- Niniejszy regulamin skierowany jest do osób fizycznych będących konsumentami w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, dalej „Klient”.
2. Kontakt z Biurem
- Adres: Starowiślna 78, 31-035 Kraków.
- Adres e-mail: biuro@legis.net.pl.
- Numer telefonu: +48 124292021.
- Numer rachunku bankowego: 35 1940 1076 3046 9055 0000 0000.
- Adres strony internetowej: legis.net.pl.
3. Usługi świadczone przez Biuro
- Biuro świadczy usługi sporządzania rocznych zeznań podatkowych na następujących formularzach:
- a) PIT-36,
- b) PIT-37,
- c) PIT-38,
- d) PIT-28,
- e) PIT-OP,
wyłącznie w zakresie niedotyczącym pozarolniczej działalności gospodarczej.
- W zakresie usługi nie mieści się, w szczególności, kontaktowanie z urzędem skarbowym w zakresie zapłaty lub zwrotu podatku.
- Do świadczenia usług w formie elektronicznej Klient powinien posiadać adres e-mail oraz sprzęt elektroniczny mający możliwość odczytu plików w formacie PDF.
- Klient nie może dostarczać elektronicznie treści o charakterze bezprawnym.
- W przypadku braku możliwości złożenia elektronicznie zeznania przez Klienta, na życzenie Klienta Biuro może złożyć zeznanie w formie elektronicznej po podaniu danych autoryzujących, tj. kwoty przychodu za dwa lata wstecz oraz kwoty zwrotu/nadpłaty za dwa lata wstecz. W przypadku podania danych autoryzujących uważa się, że Klient sam złożył zeznanie. Biuro nie świadczy usługi pełnomocnictwa w składaniu deklaracji w formie elektronicznej.
- Świadczenie usługi może odbywać się stacjonarnie w siedzibie Biura lub w formie elektronicznej albo częściowo stacjonarnie a częściowo elektronicznie.
- Biuro nie gwarantuje godzin ani dni obsługi stacjonarnej, telefonicznej ani elektronicznej.
- Biuro może zawiesić świadczenie usług w formie stacjonarnej na czas nieokreślony lub/i w formie elektronicznej na czas nieokreślony, w szczególności, w sytuacji ogłoszenia stanu nadzwyczajnego, stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii, objęcia pracowników kwarantanną, tymczasowego aresztowania, ograniczenia wolności, itp.
- W celu zawarcia umowy należy skontaktować się z Biurem osobiście, telefonicznie lub elektronicznie oraz określić, które zeznanie ma być sporządzone.
- Klient otrzyma informację o terminie wykonania usługi jeśli wszystkie niezbędne dokumenty i informacje zostały podane.
- Biuro wykonuje usługi z należytą starannością i odpowiada za ich poprawne wykonanie.
- Warunkiem zawarcia umowy o świadczenie usługi jest przedstawienie wszystkich dokumentów oraz informacji mających wpływ na rozliczenie podatkowe, koniecznych do poprawnego wypełnienia zeznania, jak również numeru telefonu kontaktowego oraz adresu e-mail.
- Umowa może być rozwiązana przez każdą stronę w przypadku nieprzedstawienia dokumentów i informacji niezbędnych do wypełnienia zeznania lub, gdy przedstawione dokumenty i informacje są nierzetelne lub wadliwe w rozumieniu ustawy Kodeks karny skarbowy.
4. Prawo do odstąpienia od umowy
- Klient, który zawarł umowę poza siedzibą Biura drogą elektroniczną, może odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.
- Prawo do odstąpienia od umowy zostaje utracone, gdy Biuro wykonało już usługę w zakresie zamówionym przez Klienta.
- Klient może odstąpić od umowy, składając do Biura oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta.
5. Odbiór zeznania oraz płatności
- Klient powinien odebrać zeznanie nie wcześniej niż w terminie podanym przy zawieraniu umowy.
- Klient zawierający umowę elektronicznie otrzyma zeznanie w wersji elektronicznej.
- Cena usługi obliczana jest każdorazowo indywidualnie na podstawie ilości dokumentów i czasu koniecznego na wykonanie usługi.
- Klient może zapłacić z góry lub przy odbiorze zeznanie gotówką lub kartą w siedzibie Biura lub wykonać przelew.
6. Reklamacje
- Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji wykonanej usługi.
- Reklamację należy złożyć pisemnie pocztą lub bezpośrednio w siedzibie Biura lub wysłać na adres e-mail.
- W treści reklamacji należy wskazać na czym polega błąd w zeznaniu, wskazać jakie są żądania Klienta. Do pisma należy również załączyć ewentualnie otrzymane pisma z urzędu skarbowego oraz inne dokumenty dotyczące reklamacji.
- Klient w piśmie reklamacyjnym wskazuje adres korespondencyjny na który zostanie wysłana odpowiedź.
- Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 30 dni.
7. Ochrona danych osobowych
- Ochronę danych osobowych reguluje osobny regulamin.
8. Wyłączenie odpowiedzialności Biura
- Biuro w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy spowodowane, w szczególności, niedozwolonym działaniem osób trzecich, siłą wyższą, ogłoszeniem stanu nadzwyczajnego, stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii, objęcia pracowników kwarantanną, itp.
- Biuro nie ponosi odpowiedzialności w sytuacji, gdy Klient nie przedstawił wszystkich dokumentów i informacji lub przedstawione dokumenty i informacje są wadliwe lub nierzetelne w rozumieniu ustawy Kodeks karny skarbowy.
- Biuro nie ponosi odpowiedzialności za stan rozliczeń z urzędem skarbowym, w szczególności, gdy zaległość podatkowa jest inna niż wynikająca z zeznanie w związku z naliczonymi odsetkami, karami lub wcześniejszymi zwrotami podatku, itp.